Adatkezelési szabályzat
1. A szabályzat célja
Jelen szabályzat célja, hogy rögzítse a 2016/679. EP-Tanács Rendelet (Általános adatvédelmi rendelet) értelmében az Adatkezelő által alkalmazott adatvédelmi és adatkezelési elveket és politikákat.
2. Általános tájékoztató
Tájékoztatjuk, hogy az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény rögzíti, hogy az érintett személlyel az adatkezelés megkezdése előtt közölni kell, hogy az adatkezelés hozzájáruláson alapul vagy kötelező. Az érintett az adatkezelés megkezdése előtt egyértelműen és részletesen tájékoztatni kell az adatai kezelésével kapcsolatos minden tényről, így különösen az adatkezelés céljáról és jogalapjáról, az adatkezelésre és az adatfeldolgozásra jogosult személyéről, az adatkezelés időtartamáról.
3. Értelmező rendelkezések
3.1 Adatkezelő: az a természetes vagy jogi személy, illetve jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet, aki, vagy amely önállóan vagy másokkal együtt az adat kezelésének célját meghatározza, az adatkezelésre (beleérte a felhasznált eszközt) vonatkozó döntéseket meghozza és végrehajtja, vagy az adatfeldolgozóval végrehajthatja.
3.2 Adatkezelés: Az alkalmazott eljárástól függetlenül az adaton végzett bármely művelet vagy a műveletek összessége, így különösen gyűjtése, felvétele, rögzítése, rendszerezése, tárolása, megváltoztatása, felhasználása, lekérdezése, továbbítása, nyilvánosságra hozatala, összehangolása vagy összekapcsolása, zárolása, törlése és megsemmisítése, valamint az adat további felhasználásának megakadályozása, fénykép-, hang- vagy képfelvétel készítése.
3.3 Személyes adat: az érintettel kapcsolatba hozható adat, bármilyen információ – különösen az érintett neve, azonosító jele, online azonosító, valamint egy vagy több fizikai, fiziológiai, mentális, gazdasági, kulturális vagy szociális azonosságára jellemző ismeret -, valamint az adatból levonható, az érintettre vonatkozó következtetés.
3.4 Hozzájárulás: az érintett akaratának önkéntes és határozott kinyilvánítása, amely megfelelő tájékoztatáson alapul, és amellyel félreérthetetlen beleegyezését adja a rá vonatkozó személyes adat- teljes körű vagy egyes műveletekre kiterjedő – kezeléséhez.
3.5 Adatfeldolgozás: az adatkezelési műveletekhez kapcsolódó technikai feladatok elvégzése, függetlenül a műveletek végrehajtásához alkalmazott módszertől és eszköztől, valamint az alkalmazás helyétől, feltéve hogy a technikai feladatot az adaton végzik.
3.6 Adatfeldolgozó: az a természetes vagy jogi személy, illetve jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet, aki, vagy amely szerződés alapján – beleértve a jogszabály rendelkezése alapján kötött szerződést is – adatok feldolgozását végzi.
3.7 Érintett: bármely meghatározott, személyes adat alapján azonosított vagy – közvetlenül vagy közvetve – azonosítható természetes személy vagy gazdasági szervezet.
4. Adatkezelő megnevezése
Szervezet neve:
Székhelye:
Cégjegyzék szám:
Szervezet adószáma:
Email:
A 2011. évi CXII. törvény értelmében nem vezet adatvédelmi nyilvántartást a Hatóság arról az adatkezelésről, amely az adatkezelővel munkaviszonyban, tagsági viszonyban, óvodai nevelésben való részvételre irányuló, tanulói vagy tanulószerződéses jogviszonyban, kollégiumi tagsági viszonyban vagy – a pénzügyi szervezetek, közüzemi szolgáltatók, elektronikus hírközlési szolgáltatók ügyfelei kivételével – ügyfélkapcsolatban álló személyek adataira vonatozik.
5. Az adatok megismerésére jogosult természetes és jogi személyek, az Adatfeldolgozó
Az adatokat az Adatkezelő Alapszabályában és SZMSZ-ében meghatározott vezetősége, illetve a vezetőség által külön erre felhatalmazott személyek jogosultak megismerni Adatkezelő az adatokat nem teszi közzé, harmadik személyek számára nem adják ki.
6. A kezelt személyes adatok köre
Általában természetes személyek adatainak a kezelésére terjed ki, tekintettel arra, hogy személyes adatok kizárólag természetes személyek vonatkozásában értelmezhetők, de a szállítói és vevői érdekeltségek tekintetében átfedés is lehetséges.
Adatkezelő a jelen Adatkezelési Szabályzat hatálya alá tartozó tevékenységével összefüggésben az alábbi, közvetlenül az érintett személytől felvett adatokat kezeli:
-
Munkavállalók adatai
-
Szolgáltatók/Ügyfelek adatai
-
Biztonsági kamerák
-
Céges laptop / telefon (és azok magáncélú használata)
-
Levelezőrendszer (és azok magáncélú használata)
Munkavállalók adatai: Cél: bérszámfejtés, munkaügyi nyilvántartás kezelése
Teljes név
Születési név
Születési hely, idő
Anyja neve
Lakcím
Taj szám
Adóazonosító jel
Bankszámlaszám
Telefonszám, email cím
Végzettség
Nyelvtudás
Házastárs, gyermekek adatai
Jogviszony kód
Munkaviszony kezdete
Munkaviszony vége
Előző munkahely
Munkarend
Munkakör, Feor
Rész, Teljes munkaidő
Alapbér
Levonások, letiltások
Kaffeteria
Szabadság
Családi kedvezmény
Nyilatkozatok
Önkéntes pénztár
Biztosítási adatok
Munka alkalmassági vizsgálatok, azok eredményei
Ügyfelek adatai: Cél: könyvelés, adóbevallások készítése
Szállítók neve, címe adószáma
Szállítói számlák utalás, készpénz
Szállítók adózói minősége
Biztonsági kamerák: Cél: vagyonvédelem
Épület körüli és épületen belüli mozgások követése
Balesetek megelőzése
Céges laptop/telefon: Cél: költséghatékonyság, termelékenység növelés
Bejövő és kimenő hívószámok rögzítése
Magánhasználat megállapítása
Levelező rendszer: Cél: céges folyamatok biztosítása
Megrendelések kezelése
Problémamegoldás
Céges ügyek bonyolítása
Kapcsolattartás ügyfelekkel
Weboldal üzemeltetés
Magánhasználat megállapítása
Érintettek lehetnek:
-
Adatkezelővel munkaviszonyt létesített munkavállalók
-
Adatkezelő, mint gazdasági szervezet személyesen közreműködő tagjai
-
Adatkezelő beszállítói
-
Adatkezelővel gazdasági kapcsolatot létesített szolgáltató vállalkozások
-
Adatkezelővel egyéb munkavégzésre irányuló jogviszonyt létesített személyek
Az adatrögzítés folyamatát az érintett maga irányítja (kivétel, ha ennek kötelezőségéről jogszabály rendelkezik), ennek hiányában az adatrögzítésre nem kerülhet sor, ily módon, amennyiben az az adatrögzítés során az érintett az adatrögzítés folyamatát akár kifejezetten, akár ráutaló magatartással megszakítja, úgy az Adatkezelő köteles az adatrögzítést megszakítani és az addig megadott személyes adatokat kivétel nélkül törölni.
A rendszer működtetése során technikailag rögzítésre kerülő adatok: az adatfelvételi eszköznek azon adatai, melyek az adatfelvétel során generálódnak és melyeket az adatkezelő rendszere a technikai folyamatok automatikus eredményeként rögzít. Az automatikusan rögzítésre kerülő adatokat a rendszer az Érintett külön nyilatkozata vagy cselekménye nélkül az adatfelvételkor naplózza.
Ezen adatok egyéb személyes adatokkal – törvény által kötelezővé tett esetek kivételével – össze nem kapcsolhatók. Az adatokhoz kizárólag az Adatkezelő fér hozzá.
7. Adatkezelés időtartama, az adatok módosítása és törlése
Az adatrögzítés során megadott személyes adatok kezelése a rögzítés időpontjában kezdődik és annak törléséig, illetve törvényben meghatározott egyéb időpontig tart. Tájékoztatjuk, hogy Ön bármikor kérhet felvilágosítást az Adatkezelő által kezelt adatairól, ez alatt értve a kezelt adatok körét, az adatrögzítés időpontját és módját, valamint az adatkezeléssel kapcsolatos, hatályos elveket, szabályokat egyaránt.
Bármikor indoklás és korlátozás nélkül ingyenesen kérheti adatai módosítását, amennyiben azt jogszabály nem tiltja, továbbá azok Adatkezelő adatbázisából való törlését az alábbi elérhetőségeken:
Adatkezelési referens/ügyfelek: Kránitz Renáta, Körmendi Tamás ügyvezetők
Adatkezelési referens munkavállalók:
Postai cím:
E-mail cím:
Telefonszám:
8. Az adatokat megismerni jogosult személyek köre
8.1 Az adatokat elsődlegesen Adatkezelő, illetve Adatkezelő belső munkatársai jogosultak megismerni, azonban azokat nem teszik közzé, harmadik személyek részére nem adják át.
Adatkezelő belső munkatársa:
Kránitz Renáta és Körmendi Tamás ügyvezetők
8.2 Az alapul fekvő informatikai rendszer üzemeltetése, a megrendelések teljesítése, az elszámolás rendezése körében Adatkezelő adatfeldolgozót (pl. munka és tűzvédelmi referens, könyvelő) vehet igénybe. Adatkezelő az ilyen külső szereplők adatkezelési gyakorlatáért nem felelős.
Külső szereplőként felhatalmazott személyek:
–
–
8.3 A fentieken túl az Ügyfélre vonatkozó személyes adatok továbbítására kizárólag törvényben kötelezően meghatározott esetben, illetve az Ügyfél hozzájárulása alapján kerülhet sor.
8.4 Adatkezelő csak jogtiszta szoftvereket használ, rendszeresen frissíti azokat, informatikusként hozzáértő szakembert alkalmaz!
Adatkezelő számítógépein naprakész víruskereső és védő szoftverek kerültek elhelyezésre!
Minden vállalkozással kapcsolatban lévő eszközön megfelelő bonyolultságú jelszavakat használ.
9. Az adatkezelés jogszerűsége
Az adatkezelés minden esetben meghatározott célhoz kötött nyilvántartásba vételt jelent. A személyes adatoknak a kezelésük céljára alkalmasnak és relevánsaknak kell lenniük, az adatok körét pedig a célhoz szükséges minimumra kell korlátozni!
Az Érintett jogai
9.1 Az Érintett bármikor jogosult tájékoztatást kérni az Adatkezelő által kezelt, rá vonatkozó személyes adatokról, továbbá bármikor módosíthatja azokat. Érintett jogosult továbbá adatai törlésének kérésére az e pontban megadott elérhetőségek útján, amennyiben azt jogszabály nem tiltja.
9.2 Adatkezelő az Érintett kérésére tájékoztatást ad a rá vonatkozó, általa kezelt adatokról, az adatkezelés céljáról, jogalapjáról, időtartamáról, továbbá arról, hogy kik és milyen célból kapják vagy kapták meg adatait. Adatkezelő a kérelem benyújtásáról számított 30 napon belül írásban adja meg a kért tájékoztatást.
9.3 Az Érintett bármely, az adatkezeléssel kapcsolatos kérdéssel, illetve észrevétellel az Adatkezelő munkatársához fordulhat a fenti elérhetőségeken keresztül:
Név:
Levelezési cím:
Email:
9.4 Az Érintett bármikor jogosult a helytelenül rögzített adatainak helyesbítését, vagy azok törlését kérni, amennyiben ez jogszabályba nem ütközik. Egyes adatait az Érintett a maga helyesbítheti; egyéb esetekben Adatkezelő a kérelem beérkezésétől számított 3 munkanapon belül törli az adatokat, ez esetben azok nem lesznek újra helyreállíthatóak. A törlés nem vonatkozik a jogszabály (pl. számviteli szabályozás) alapján szükséges adatkezelésre, azokat Adatkezelő a szükséges időtartamig megőrzi.
9.5 Az Érintett bíróság előtt érvényesítheti jogait, kérheti továbbá az adatvédelmi biztos segítségét is.
Érintett, jogsértés esetén jogorvoslatért fordulhat:
-
az Adatvédelmi Biztos Hivatalához (1051 Budapest, Nádor u. 22)
-
A Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatósághoz
9.6 Amennyiben Érintett a szolgáltatás igénybevételéhez a regisztráció során harmadik fél adatait adta meg, vagy harmadik személy adatainak használata során bármilyen módon kárt okozott, Adatkezelő jogosult az Érintettel szembeni kártérítés érvényesítésére. Adatkezelő ilyen esetben minden tőle telhető segítséget megad az eljáró hatóságoknak a jogsértő személy személyazonosságának megállapítása céljából.
10. Egyéb rendelkezések
10.1 Adatkezelő rendszere Érintett felhasználók aktivitásáról adatokat gyűjthet, melyek nem kapcsolhatóak össze az Érintett felhasználók által a regisztrációkor megadott egyéb adatokkal, sem más adatbázisok, honlapok vagy szolgáltatások igénybevételekor keletkező adatokkal.
10.2 Minden olyan esetben, ha a szolgáltatott adatokat az Adatkezelő az eredeti adatfelvétel céljától eltérő célra kívánja felhasználni, erről Érintettet tájékoztatja, és ehhez előzetes, kifejezett hozzájárulást megszerzi, illetőleg lehetőséget biztosít számára, hogy a felhasználást megtiltsa.
10.3 Adatkezelő kötelezi magát, hogy gondoskodik az adatok biztonságáról, megteszi továbbá azokat a technikai intézkedéseket, amelyek biztosítják, hogy a felvett, tárolt, illetve kezelt adatok védettek legyenek, illetőleg mindent megtesz annak érdekében, hogy megakadályozza azok megsemmisülését, jogosulatlan felhasználását és jogosulatlan megváltoztatását. Kötelezi magát arra is, hogy minden olyan harmadik felet, akiknek az adatokat esetlegesen továbbítja vagy átadja, ugyancsak felhívja ez irányú kötelezettségeinek teljesítésére. (Melléklet: adatvédelmi nyilatkozatok)
10.4 Adatvédelmi incidens
A biztonság olyan sérülése, amely a továbbított, tárolt vagy más módon kezelt személyes adatok véletlen vagy jogellenes megsemmisítését, elvesztését, megváltoztatását, jogosulatlan közlését vagy az azokhoz való jogosulatlan hozzáférést eredményezi. Bizalmasságot, hozzáférhetőséget vagy az adatok integritását érintő incidens.
Amennyiben fenti esemény előfordul, Adatkezelő a tudomására jutástól számított 72 órán belül értesíti az Adatvédelmi Hatóságot, kivéve, ha az adatvédelmi incidens valószínűsíthetően nem jár kockázattal a természetes személyek vagy velük összekapcsolható jogi személyek jogaira és szabadságára nézve.
Magas kockázatú esemény esetén az érintettek tájékoztatása kötelező!
10.5 Adatkezelő fenntartja a jogot, hogy jelen Szabályzatot az Érintett ügyfelek előzetes értesítése mellett egyoldalúan módosítsa. A módosítás hatályba lépését követően az Érintett Ügyfél a szolgáltatás használatával ráutaló magatartással elfogadja a módosított Szabályzatban foglaltakat.
Dátum: Győr,
…………………………………………
Aláírás
Mellékletek:
Adatvédelmi nyilatkozat munkavállaló
Adatvédelmi nyilatkozat szolgáltató
Adatvédelmi nyilatkozat külsős
Informatikai Biztonsági Szabályzat Felhasználói nyilatkozat Felelősségi vállalás nyilatkozat
Munkaviszony létesítésével kapcsolatos munkavállalói tájékoztató minta Munkavállalói tájékoztató a munkaviszonnyal kapcsolatos személyes adatok kezeléséről
Hozzájáruló nyilatkozat fotó, ill. videofelvétel készítéséhez Munkavállalói tájékoztató, ill. nyilatkozat videó, valamint fényképfelvételek készítéséről
Titoktartási nyilatkozat munkavállaló
Megfigyelőrendszer üzemeltetéséhez kapcsolódó mentési és betekintési joggal rendelkező személyek nyilvántartása
Adatvédelmi nyilatkozat
munkavállaló
Alulírott ……………………………………………….. munkavállaló nyilatkozom, hogy tudomásul vettem, hogy …………………………………. vállalkozás adatvédelmi szabályzatában felsorolt adataimat a munkáltatóként nyilvántartja, azokról másolatot készít. Ezeket saját akaratomból, az adatvédelmi szabályzatban foglaltak ismeretében rendelkezésére bocsátottam, hozzájárulok azok kezeléséhez. Adataimban bármilyen változás történik azt munkaszerződésemben megnevezett személynek, mint munkáltatói megbízottnak tudomására hozom, 8 napon belül részére bejelentem.
Győr, 2018…………….
………………………………..
aláírás
Adatvédelmi nyilatkozat
szolgáltató
Alulírott……………………………………..……………….. mint………………………………….. szolgáltató képviselője tudomásul veszem, hogy a FLUID-TECH Hidraulika Kft-vel létrejött szerződésem alapján, adatvédelmi szabályzatban felsorolt adataimat a cég megrendelőként nyilvántartja. Ezeket saját akaratomból, az adatvédelmi szabályzatban foglaltak ismeretében rendelkezésére bocsátottam, hozzájárulok azok kezeléséhez.
Tudomásul veszem, hogy vállalkozás közöttünk létrejött gazdasági kapcsolat folyamodványaként törvényben meghatározott feltételek mellett adatot szolgáltat hatóságok részére.
A 2011. évi CXII. törvény értelmében megismertem és elfogadom, hogy adatfeldolgozó megfelelő technikai és szervezési intézkedéseket hajt végre annak érdekében, hogy a megfelelő mértékű és szintű adatbiztonságot garantálja.
Adataimban bármilyen változás történik azt 8 napon belül részére bejelentem.
Győr, 2018…………….
………………………………….
cégszerű aláírás
Adatvédelmi nyilatkozat
külsős (it, könyvelő, munkavédelem stb.)
Alulírott …………………………………………………….….. mint
…………………………………………………….. szolgáltató képviselője nyilatkozom, hogy a FLUID-TECH Hidrulika Kft-vel létrejött szerződésem alapján, adatait a cég adatvédelmi szabályzatában foglaltak alapján mint harmadik személy kezelem.
Az adatkezelés a jogszerűség, tisztességes eljárás, átláthatóság, célhoz kötöttség, adattakarékosság, pontosság és bizalmas jelleg figyelembe vételével valósul meg.
Nyilatkozom, hogy a megfelelő mértékű és szintű adatbiztonság érdekében a használt rendszerek integritása, hatékonysága biztosított.
A használt szoftverek a továbbított tárolt vagy más módon kezelt személyes adatok véletlen vagy jogellenes megsemmisítése, elveszése, megváltoztatása, jogosulatlan nyilvánosságra hozatala vagy azokhoz való jogosulatlan hozzáférés ellen biztosítva vannak.
Győr,………………………………
……………………………….
cégszerű aláírás
Informatikai Biztonsági Szabályzat Felhasználói nyilatkozat Felelősségi vállalás nyilatkozat
A nyilatkozat aláírásával felhasználók kinyilvánítják, hogy munkájuk során a lehető legnagyobb gondossággal járnak el az IT rendszerek használata során.
Ismerik az Informatikai Biztonsági Szabályzatban (továbbiakban: IBSZ) lefektetett IT biztonsági kontrollokat, követelményeket és a velük kapcsolatos felelősségeiket. Mindent megtesznek azért, hogy szándékos vagy gondatlan magatartásukból eredően a Társaság érdekei és Informatikai rendszerei ne szenvedjenek el sérüléseket, károkat.
Felelősségi nyilatkozat. Név:……………….., mint a (továbbiakban: Szervezet) munkavállalója kijelentem, a feladataim ellátásához szükséges információ biztonsági ismeretekkel rendelkezem.
Tudomásul veszem és elfogadom, hogy a Társaság információs rendszereiben kezelt alkalmazások, fájlok, levelek bizalmasak, a Társaság tulajdonát képezik, így azokat az IT vezető ellenőrizheti.
Az ellenőrzés kiterjedhet az Internet használati és az elektronikus levelező rendszer tevékenységek nyomon követésére. Jelen nyilatkozat aláírásával tanúsítom, hogy a Társaság IT biztonsági szabályait ismerem, és betartom.
Kijelentem, hogy a munkavégzés során megismert bizalmas személyes, különleges, valamint a szervezet titkát képező adatokat, információkat megőrzöm, az általam megismert adatok külső félnek nem adom ki.
Amennyiben tudomásomra jut, hogy a leírt biztonsági szabályokat bárki megsérti, azt köteles vagyok írásban jelenteni a közvetlen felettesemnek és az IT vezetőnek.
Tudomásul veszem, hogy amennyiben a jelen „Felhasználói Nyilatkozatban” leírtakat megszegem, úgy munkajogi, kártérítési és büntetőjogi felelősségem áll fenn.
Győr, 2018. 05.10
………………………………………………………..
munkavállaló
Munkaviszony létesítésével kapcsolatos munkavállalói tájékoztató minta Munkavállalói tájékoztató a munkaviszonnyal kapcsolatos személyes adatok kezeléséről
Munkavállaló neve: …………………………………………………..
Adószáma: …………………………………………………….
Tisztelt Munkavállalónk!
A munka törvénykönyvéről szóló 2012.évi I. tv. 9-11.§ – a értelmében tájékoztatom, hogy a munkavállalással kapcsolatos személyes adatait adatvédelmi és adatbiztonsági szabályzatának megfelelően kezeli. Ön a szabályzat alapján tájékoztatást kérhet személyes adatai kezeléséről, kérheti adatainak módosítását, vagy – a jogszabályban meghatározott adatkezelési kötelezettségek kivételével- törlését a szabályzatban feltüntetett elérhetőségeken. Tájékoztatjuk, hogy jogainak sérelme esetén az adatvédelmi és adatbiztonsági szabályzatban megtalálható elérhetőségeken jogosult tiltakozni, bírósághoz, illetve a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatósághoz fordulni.
Győr,……………………………
…………………………………………………………
Munkáltató
A …………………adatvédelmi és adatbiztonsági szabályzatát megismertem, a benne foglaltakat tudomásul vettem
Győr, ……………………………
……………………………………………………
Munkavállaló
Hozzájáruló nyilatkozat fotó, ill. videofelvétel készítéséhez Munkavállalói tájékoztató ill. nyilatkozat videó, valamint fényképfelvételek készítéséről
Munkavállaló neve: …………………………………………………..
Adószáma: …………………………………………………..
Tisztelt Munkavállalónk!
A polgári törvénykönyvről szóló 2013. évi V. tv. 2:48 § – a, valamint az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011.évi CXII. tv. 5. § értelmében tájékoztatom, hogy a…………………../ továbbiakban: Társaság/ a munkavégzés során alkalmazott technológiáról, a munkafolyamatok bemutatásáról, a vállalat keretein belül szervezett eseményekről /sportnapok, családi nap/ oktató, tájékoztató, ill. bemutatófilmet, valamint fotókat készíthet, melyen a Társaság munkavállalói szerepelnek.
A munkavállalókat a Társaság nem kötelezi a felvételeken történő szereplésre, ezt kizárólag a munkavállaló írásos hozzájárulása alapján teszi.
A Társaság garanciális elemként kinyilvánítja, hogy a felvétel nem sérti a dolgozó személyhez fűződő, a jó hírnév, a becsület, illetve az emberi méltóság védelméhez fűződő jogait. A Társaság a videó, ill. fényképfelvételekkel kapcsolatos adatok kezeléséről adatvédelmi és adatbiztonsági szabályzatot készített, mely a társaság recepcióján megtekinthető.
A szabályzat alapján Ön a Társaság adatvédelmi tisztségviselőjéhez megkereséssel fordulhat, melyben jogosult az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011.évi CXII. törvény rendelkezéseinek megfelelően személyes adatainak kezeléséről tájékoztatást, valamint adatainak helyesbítését, törlését, ill. zárolását kérni. Tájékoztatjuk, hogy jogainak sérelme esetén az adatvédelmi és adatbiztonsági szabályzatban megtalálható elérhetőségeken jogosult tiltakozni, bírósághoz, illetve a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatósághoz fordulni.
Győr,
……………………………………..
Munkavállaló
TITOKTARTÁSI NYILATKOZAT
Alulírott Munkavállaló………….…………………….. (Név, adószám) jelen titoktartási nyilatkozat aláírásával kötelezettséget vállalok a fennálló szerződéses jogviszonyom során tudomásomra jutott, az üzleti titok kategóriájába tartozó információk megőrzésére. Tudomásul veszem, hogy az üzleti titok megőrzésével kapcsolatos szabályok szándékos, vagy súlyosan gondatlan megszegése, az üzleti titok védelme alatt álló, jelen nyilatkozatot szintén aláíró gazdasági társaság részéről az üzleti titok megsértése körébe tartozó szankcionálást vonhat maga után. Felek üzleti titok fogalma alatt a Ptk. 2.47.§ (1) bek.-ben meghatározott fogalmat értik: „Üzleti titok a gazdasági tevékenységhez kapcsolódó minden nem közismert, vagy az érintett gazdasági tevékenységet végző személyek számára nem könnyen hozzáférhető olyan tény, tájékoztató, egyéb adat és az azokból készült összeállítás, amelynek illetéktelenek által történő megszerzése, hasznosítása, másoknak való közlése vagy nyilvánosságra hozatala a jogosult jogos pénzügyi, gazdasági vagy piaci érdekét sértené, vagy veszélyeztetné, feltéve hogy a titok megőrzésével kapcsolatban a vele jogszerűen rendelkező jogosultat felróhatóság nem terheli”
A titoktartási nyilatkozatot annak értelmezése és megértése után saját kezűleg aláírtuk:
Győr,
………………………………. ………………………………..
Üzleti titok kötelezettje Üzleti titok jogosultja